måndag 21 maj 2012

Måndag med sol

Min första halvdag på veckan har avslutats. Har känt mej rätt nedstämd i helgen och det kändes inte helt enkelt att åka till jobbet i morse. Men det gick ganska bra att jobba trots allt. (Läs föregående inlägg)  HÄR

Finväder har det varit idag och jag tog en prommis när jag kom hem. Tänkte först att jag skulle stoppa musik i öronen, men nej jag ska lyssna på fåglarna och naturen. Nu måste jag ta tillvara på min sjukskrivning och bara vara.

När jag kom hem efter prommisen la jag mig raklång på bron med fötterna på trappstegen och försökte bara njuta av tillvaron med Oskar strykandes kring mitt huvud.

Jag blundade och låtsades att jag kunde se allt vackert,
lyssnade till traktorljud, vindens sus, fågelkvitter och mitt eget öronsus. En otroligt skön känsla att koppla av och bara vara.


Kram/Susanne

1 kommentar:

  1. Känns bra att du tar tillvara det som du kan njuta av! Kram <3
    /Birgitta

    SvaraRadera