söndag 26 februari 2012

Finväder och lilla mamma

Vilken underbar solig vinterdag. Jag får riktigt vårkänslor.


Hämtade lilla mamma idag, det är inte så ofta hon är hos oss numera.
Hon trivs bäst hemma där hon kan ha det lugnt och skönt....(och lukta på blommorna) ... ;-)

Jag får vara glad så länge jag får ha henne kvar. Hon kämpar på så gott hon kan trot sin ålder,
hon blir 92 i november. Jag och mamma har kommit varandra närmare de senaste åren.
Det känns bra för mej. Men oron finns hos mej över vad som kommer att hända. Jag hoppas
mamma får somna in lugnt och stilla, jag vill inte att hon ska bli ett vårdpaket.

Idag ville inte mamma vara hos oss så länge hon kände sig trött och längtade hem. Så jag fick inte bjuda henne på middag utan skjutsade hem henne vid tvåtiden.

När jag kom hem tog jag tillfället i akt och fick med sambon på en prommenad i det vackra vädret. Han kunde inte säga nej idag när det var så fint ute.
Jag kan inte säga att jag varit lat denna helg. Det blev ju prommis både lördag och söndag.
Dessutom var jag ju på styrketräningen innan jag hämtade mamma idag.



1 kommentar:

  1. Så mycket snö ni har..... Här nere har all snö försvunnit och våren känns inte allt för avlägsen.

    Skönt för din mamma att känna att hon själv kan få bestämma hur långt besöket ska vara. Oftast orkar de inte så mycket när de kommit upp i den aktningsvärda åldern. De nöjer sig med lugn och ro och ett litet kort besök då och då, och några telefonsamtal. I allafall var det så med min svärmor när hon bodde hemma.
    Hon blev så glad när vi kom, men jag tror hon var lika glad när vi åkte ;)
    Ha en fin dag där uppe i snön.
    Kram Annelie

    SvaraRadera