tisdag 5 juni 2012

Sveriges nationaldag i morgon

Solen lyser med sin frånvaro, regn och åter regn.
Känner mej verkligen snuvad på våren i år.
Hjälp...snart är det ju midsommar ju.
I morgon är Nationaldagen, ledig...underbart :-)
Så ska det vara varje onsdag om jag får bestämma.
Hoppas på uppehållsväder så jag kan plantera lite ute, kanske gå en promenad. 


Det är helt perfekt att jobba 4 timmar per dag jag hinner ju faktiskt orka med mej själv också. Men tyvärr är det ju inte beständigt.
Det är jobbigt att vänja mej med min ögonsjukdom men det går bättre. Vissa dagar är jobbiga.
Har varit på VC i dag, ska kolla min kärlstatus. Jag har inga positiva erfarenheter av VC längre men läkaren jag träffade var okej men det känns ändå lite som löpande bands principen. Jag ska lämna en del prover men får ta det en annan dag p.g.a att jag ska vara fastande. Mitt blodtryck tenderar att vara för högt så jag ska kolla på apoteket vid tre tillfällen. Tänk hur det har blivit....på mitt eget ansvar att jag ser till att gå dit...tenderar det att vara över 140/90 så får jag själv ta kontakt med VC för blodtrycksmedicin. Hur blir det med vården i framtiden? Jag ser inte fram emot att bli gammal, inte om jag blir sjuk :-(





Kram/Susanne

1 kommentar:

  1. Lediga onsdagar vore inte fel, med full betalning ;) Ha det gott vännen, kram till dig // Annelie

    SvaraRadera