lördag 14 april 2012

Uppiggande medel

I går var det sol och idag är det grått och trist aprilväder. Men å andra sidan behöver jag inte ha dåligt samvete att jag håller mej inomhus. Har varit på en 45 min prommis. Det var skönt och det tillräckligt för mina fossingar.

Har just intagit nypondryck och limpmackor, ungefär så ser min lunch ut när jag är ledig.
Jag vet att det skulle vara bättre att laga en riktig lunch men det blir liksom inte av.
Så nu sitter jag här och njuter i soffan tillsammans med en Oskar katt som slickar min arm och snart ska somna så sött.


Nu har jag tänkt bli mera hälsosam, har inhandlat PH-kalk, nyponpulver, D-vitamin och sojamjölk.
Min mage är i obalans därför provar jag att ta bort mjölkprodukter.
I nyponpulvret finns massor av  C-vitamin och antioxidander. Kan också vara bra för lederna.
PH-kalken innehåller också magnesium som vad jag har förstått hjälper till att kroppen tar till sig kalken. PH-kalken balanserar också syra- bashalten i kroppen.
Det finns ett företag i Ragvaldsträsk utanför Skellefteå som säljer dessa varor på internet.
www.immun.se

Nu ska jag ha det riktigt skönt resten av dan, väntar på att gubben ska komma hem snart. Det blir kycklingryta och ungsrostad potatis till middag och ett och annat glas vin.

Ha det gott!
Kram/Susanne

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne. Har precis avnjutit en champinjonomelett med sallad ute i solen. Den gula bollen där uppe, är på ett strålande humör. Det smittar. Tvätten torkar härligt på vindan.Ska nog ta en tur ner till stranden. O nej inte för bad, men kolla läget. Oh det låter gott med den där kvällsmiddagen.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Macka å kaffe kan det bli till lunch här om jag är själv hemma. Det blir lixom inget skoj med mat då, utan gott med en fika istället.

    Vad duktig du är med alla nyttigheter. Lycka till :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du bestämt dig för att försöka må bättre. Det låter bra tycker jag.
    Jag är dålig på att äta lunch när jag är ensam hemma, det blir bara något lätt antingen smörgås och kaffe eller om jag har något litet att värma.
    Idag har jag lite kycklinglever gryta som jag tänker värma och ta tillsammans med lite grönsaker.
    Det får bli både middag och lunch eftersom jag är ensam hela dagen och inte har någon som kommer hem på middag...
    Kram och ah det fint <3
    Annelie

    SvaraRadera