måndag 23 april 2012

Du fattas oss

Vi har just fått veta att vår vän inte finns hos oss längre.
Det är ofattbart....Du fattas oss!

Våra tankar är hos din familj!

Susanne/Kurt



Om jag fick leva ett liv till

då skulle jag göra flera misstag nästa gång


Jag skulle vilja koppla av mera och vara mjukare

Jag skulle vilja vara dummare än jag varit på den här resan

Jag skulle vilja ta saker och ting mindre allvarligt

Jag skulle vilja våga ta fler chanser,

bestiga flera berg och simma i flera sjöar

Jag skulle vilja äta mera glass och färre bönor

Jag kommer kanske att ha flera verkliga bekymmer

men jag skulle ha färre inbillade

Ni förstår… jag är en sån där människa som lever försiktigt

och sunt timme efter timme, dag efter dag

Oh, visst har jag haft mina fina stunder och om jag fick göra om det

skulle jag försöka att bara ha stunder

En stund efter en annan

i stället för att leva så många år i förväg

Jag har varit en sån där person som aldrig går någonstans

utan termometer, varmvattensflaska, regnkappa och fallskärm

Om jag fick leva en gång till skulle jag packa mindre i väskan

Om jag fick leva en gång till skulle jag börja gå barfota tidigare om vårarna

och fortsätta med det längre in på höstarna

Jag skulle dansa mera, åka mera karusell

och jag skulle plocka flera tusenskönor.

Nadine Stair, Louiseville, Kentucky USA var 85 år när hon skrev detta för många år sedan

2 kommentarer:

  1. När en vän dör bildas ett sådant tomrum! Det gör ont och smärtar. Jag brukar säga mig att det är kärlekens medaljs baksida den man älskar känns desto mer vid saknad! Kram Zinnia

    SvaraRadera
  2. Jag tror vi är många som skulle varit mindre ordentliga och förståndiga om vi fått en chans till... Trist med vännen som inte finns mer...
    Kram

    SvaraRadera