onsdag 18 april 2012

Tablettask, smörgåsgurka o en halv vetelängd

Det är inte min dag i dag, det är snöns fel. Snöat har det hela natten. Dryga 2 dm i morse.
Gubben är borta och jag beslöt att lämna bilen "lillen" hemma för att slippa få en massa blötsnö under bilen och tog bussen i stället.
Så bortskämd jag är...bara det att måsta ta bussen, ska ju handla både åt mamma och oss.

Väl på jobbet så hade vi möte till 11:15, knallade sedan in till centrum för att handla åt mor, till jobbet för att äta lunch.
Sedan väntade en massa post att ta hand om. Nåväl så är det ju ibland.

Efter jobbet gick jag på apoteket och skulle hämta medicin som var slut. Den fanns inte att beställa för närvarande och jag fick inte hämta ut den förrän tidigast den 29:e.
Det visade sig att jag ju hade en kartong kvar hemma i skåpet som gömt sej bakom en del annat. Så det var ju bra.

Ringde om traktorhjälp med snön så nu är blötsnön tillplattad för det lär frysa under natten.
Då kan jag ju ta bilen i morgon och handla till oss då. Så det löste sej bra också.

Det kom ett brev från kommunen vi har beviljat att SkeKraft får gräva för elnätet på vår tomt. I beslutet står helt fel fastighetsbeteckning.....grrr.... så nu har jag mailat om det.

Kom ju hem lite senare i dag med bussen, jag var sugen så jag hann stoppa i mej en stor
tablettask på vägen hem. Blandad varmkorv, köttbullar, köpesmos och en massa smörgåsgurka blev det till middag. Inte nog med det en halv bullängd med kaffe slank också ner. Så blir det ofta för mej när saker inte riktigt går som jag tänkt det.

I morgon är en annan dag.

Kram/Susanne

4 kommentarer:

  1. Imorgon hoppas att både du och jag slipper se att det snöar. Jag har börjat med LCHF märkligt nog är jag inte hungrig och jag som är brödfanatiker saknar inte bröd. Jag önskar dig en god natts sömn till en imorgon härlig dag! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Det där med att det slinker ner ett och annat det känner jag igen:O)Oftast är det när det går tokigt eller när jag oroar mig för saker. Men hör och häpnad så har jag kommit igång ganska bra med att äta som jag ska. För vilken gång i ordningen jag säger "Nu får det vara bra med tokätandet" vet jag inte. Men man ska ju ta en dag i sänder och just nu så går det bra.Morgondagen vet jag inget om så det tar vi då:O) Sköt om dig vännen och ha det så bra. Kramar Kerstin

    SvaraRadera
  3. Samma här, när det kör ihop sig, eller när jag mår lite hängigt av en eller annan orsak, ja då slinker så gott som allt onyttigt ner genom munnen......Vi är nog ganska många med det problemet.
    Du kan ju tänka dig hur det är hos mig, 9 veckor med otros-stöveln på och en vecka kvar....ibland är det väldigt synd om mig och då gapar, tuggar och sväljer jag...suck.
    Ha det så bra vännen <3
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Jadu Susanne. Det är lika för mig. Det slinker ner både det ena och det andra med jämna mellanrum. Men så är det ju ibland;-/. Ja nu räcker det med snö, eller hur?.;-)
    Ha en underbar dag nu.
    Många kramar Marina

    SvaraRadera