onsdag 22 augusti 2012

Höst i sikte

Nu har jag lyckats göra så att jag följer min egen blogg :-). Hur jag får bort det vet jag inte och har inte lust med att ta reda på det just nu, så det får va...

Tiden rullar på är inne på min tredje jobbarvecka heltid,
det fungerar hyfsat med ögonen. Väntar på nya glasögon från synrehab. Fast jag tror inte att det gör någon större skillnad. Men det är klart att jag tar emot allt jag kan få.

Det går mot höst och jag försöker vara här och nu med mindfullness, varje kväll. Har också fått tag på ett yoga
program för körtelsystemet och ett som ska öka min energi.
Det är trögt att sätta igång själv med detta, varje övning ska göras 1-3 minuter. På sin höjd blir det max 1 minut för mig,
bättre än inget i alla fall.

Idag kom jag mig iväg till gymet första dan på länge, kändes trots allt riktigt bra. Jag vet inte hur jag ska få till två gånger i veckan när jag inte får köra bil. Jag har en snäll gubbe som kan ställa upp och skjutsa men då ska han vänta på mig, han vill inte gyma själv. Det vore trevligare om vi kunde göra det tillsammans. Ska det bli 2 ggr i veckan så får jag nog be om skjuts lördag eller söndag. Snart är det älgjakt och då är han inte hemma. Det är mitt välmående som jag måste satsa på för att orka.

I morgon kommer jag att vara lämmen som vi säger här.
(träningsvärk)

Kram Susanne

1 kommentar:

  1. Det låter som om du är på gång och det är ju skönt. Har du långt till gymmet,tänkte om det fanns möjlighet att gå eller cykla. Hoppas de nya glasögonen hjälper något i alalfall. Är det tänkt att det ska bli bättre så att du kommer att få köra bil framöver, eller är det något du kommer att få lära dig att leva med?
    Kram och lycka till med allt // Annelie

    SvaraRadera